۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

تحویل موقت

برنامه و خواسته های تحویل موقت آتلیه طرح چهار در تاریخ 89/9/15 به شرح زیر اعلام می شود:

- ماکت طرح در مقیاس 1:400؛ همراه با سایت و عوارض توپوگرافی زمین
- ماکت سازه در مقیاس 1:400؛ ماکت بدون پوسته و معرف سیستم سازه ای پروژه باشد.
- پلان فاز یک، در مقیاس 1:200؛
- مقطع، در مقیاس 1:200؛
- آلبوم روند طراحی (Portfolio)؛


۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

پنجمین دوره جایزه معماری میرمیران

در روزهای اخیر برنامه و موضوع پنجمین دوره جایزه معماری میرمیران با عنوان "معماری و طبیعت سبز" از طرف بنیاد میرمیران اطلاع رسانی شد.
شرکت گروهی دوستان آتلیه طرح چهار در این مسابقه خالی از لطف نخواهد بود.
اطلاعات تکمیلی -اینجا-

۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

آگهی نامه

کرکسیون پروژه در هفته ی آینده به همراه ماکت اتود، پلان و برش با جزئیات 1/400 خواهد بود. همراه داشتن خواسته های فوق مورد تاکید مدرس می باشد.

فعالیت های کلاسی طول ترم

روزهای در جریان آتلیه در هفته های اخیر به کرکسیون ایده، فرم معماری و تحلیل ریخت شناسانه سازه اختصاص دارد. طراحی پوسته، استفاده از هندسه و طراحی فرمال سازه رویکردهای مورد استفاده دانشجویان بوده اند.







۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

آموزش راندو و اصول پرسپکتیو

در دو هفته ی اخیر "احمد صفار"، دانشجوی ترم پیش آتلیه طرح چهار، به آموزش راندو و اصول رسم پرسپکتیو در کلاس مشغول است. احمد ترم پیش دانشجوی ممتاز آتلیه بود و دستی توانا در طراحی و ترسیم معماری دارد.

۱۳۸۹ آبان ۱۳, پنجشنبه

انتخاب

در جلسه ای که گذشت دکتر رئیسی نظر کلاس رو در رابطه با انجام پروژه طرح به صورت گروه های دو نفره جویا شدند . به طبع این مسئله موافقان و مخالفانی داشت که بحث رو در کلاس به راه انداخت . دوستانی که موافق بودند نظر به حقیقت کار معماری در آینده این تمرین و تجربه ی جدید رو عاملی بر یادگیری تعامل و احترام به نظر دیگران می دونستند و معتقد بودند که دانشجویان معماری باید یاد بگیرند نظرات خود را با نظرات دیگران هماهنگ کنند و در یک کار گروهی به نتیجه ای مطلوب برسند . سایر دوستان هم سختی هماهنگ شدن از نظر زمان ، کور شدن ذوق هر یک از افراد گروه و یا تاکید بر سلیقه های مختلف رو دلیل مخالفت خود اعلام می کردند . برخی هم که از همون ابتدا خط و نشون هارو برای همدیگه شروع کردند .
این بحث ها انتخاب رو به بعد از تمرین اسکیس موکول کرد و پس از رای گیری با توجه به نظر اکثریت تصمیم بر کار گروهی گرفته شد هر چند که هنوز عده ای از دوستان مخالف بودند !
حال باید منتظر ماند و نتیجه رو مشاهده کرد ، به امید موفقیت !

۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

قلندر یک لا قبا

هفته های اخیر کتاب های متفاوتی در زمینه ی معماری، ادبیات داستانی و شعر، توسط دوستان معرفی شدند. در ادامه خواندن دو مقدمه فوق بر دیوان حافظ و خیام، از احمد شاملو و صادق هدایت در اختیار قرار دارد.

مقدمه احمد شاملو بر دیوان حافظ -اینجا-
مقدمه صادق هدایت بر دیوان خیام -اینجا-